תריס חשמלי או ידני?

תיקון והחלפת תריסים במחירים הזולים בישראל! תבדקו אותנו!

להצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

כשאתם באים להתקין תריסים חדשים בחלונות או בדלתות הבית אתם צריכים לחשוב טוב האם אתם רוצים ללכת על תריס חשמלי או על תריס שייפתח באופן ידני. יש כמה וכמה הבדלים בין התריס החשמלי לבין התריס הידני כאשר חשוב לבחור בצורה נכונה  ומחושבת את התריס הרצוי בהתאם לפרמטרים של כל תריס.

נלמד מעט על האפשרויות ועל התריסים הקיימים על מנת להקל עליכם את הבחירה בתריס הנכון.

תריס ידני

את התריס הידני כולם מכירים. לא מדובר במוצר חדש. העניין הוא שהיום יש חלונות הרבה יותר רחבים ודלתות הרבה יותר גדולות כך שהתריסים הם מיוצרים כמובן בהתאם, בגודל המתאים. מה שהופך את המשימה הזו של הגפת התריס לכבדה ומסורבלת. לא קל להרים או להגיף תריס רחב, גדול וכבד. כאן בדיוק נכנסים לתמונה התריסים החשמליים.

סוגים של תריסים חשמליים

כאשר אתם באים לבחור תריסים חשמליים לאחר שביצעתם פתיחת חלון בקיר חיצוני, חשוב שתכירו את האפשרויות שיש בתחום הזה של תריסים חשמליים.

בגדול יש שלושה סוגים עיקריים.

תריס שלב משוך, תריס שלב משוך אור ותריס שלב מוקצף.

תריס שלב משוך ותריס שלב משוך אור הם תריסים שנחשבים הכי פופולאריים. התריסים שניהם עשויים אלומיניום. התריסים הללו חזקים מאוד וגם עמידים במיוחד. התריסים הללו נחשבים כבטוחים מאוד אך הם די יקרים.

אם נרצה להבדיל בין שני סוגי התריסים הרי שתריס שלב משוך אור הוא תריס שיש בו רווחים בין שלב לשלב כך שישנה כניסה של אור בין חרכי התריס.

תריס שלב מוקצף הוא תריס הוא תריס שגם עשוי מאלומיניום אך זהו אלומיניום מעט יותר דק. בפנים יש חומר מוקצף – פוליאוריטון. מדובר בחומר זול יותר מהאפשרויות והסוגים האחרים. התריס הוא קל משקל ביחס לאחרים אך הוא גם פחות איכותי. תריס כזה הוא קל לפריצה ומסיבה זו מומלץ להתקין אותו רק בחלונות מסורגים ולא במרפות או כניסה של בתים.

מה חזק יותר תריס ידני או תריס חשמלי?

אז ברור שתריס חשמלי הוא מוצר יותר יקר מהתריס הידני. השאלה האם באמת שווה להשקיע בתריס חשמלי ולהעדיף אותו על פני התריס הידני? כאן חשוב להבין שגם אם התריס בחשמלי הוא יקר יותר, עדיין שווה להשקיע בו. זאת משום שהתריס נחשב עמיד מאוד לאורך זמן וגם יש עליו אחריות למשך חמש עד שבע שני. מה שממש לא קיים בתריסים הידניים הרגילים.

מעבר לכך, תריס חשמלי פחות חשוף לבלאי אם עושים בו שימוש רגיל וסטנדרטי. התריס הידני לעומת זאת נשחק ונהרס דווקא בגלל שימוש תכוף בתריס. המשיכה של רצועת התריס ואופן הגלילה של התריס משפיע מאוד על הבלאי של התריס שמחייב ביצוע תיקוני תריסים לעיתים תכופות.

בכל מקרה שימו דגש על התקנה בטוחה ומקצועית.