צרעות בתריס גלילה – איך מטפלים?

תיקון והחלפת תריסים במחירים הזולים בישראל! תבדקו אותנו!

להצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

רוב התריסים כיום בבתים הם תריסי גלילה שעולים לתוך תיבה המחוברת לקיר החיצוני או הפנימי של קירות הבית. כאשר מדובר בתיבת תריס חיצוני, מדובר על אזור חשוך ונוח ליצירה של קן צרעות. קל מאוד לזהות שמסתתר בתוך תריס הגלילה קן כזה, כי אתם תראו צרעות שיוצאות ונכנסות מתוך התריס וחזרה אליו. מה עושים במצב כזה? על כך נסביר כעת.

צרעות בתריס גלילה? חובה להזמין הדברה 

אם פתחתם את החלון ושמעתם זמזומים, אם ראיתם בקרבת החלון צרעות, אלו שתי סיבות לחשוד שיש בתוך תריס הגלילה קן צרעות. כעת, כדי להיפטר מהן, עליכם להזמין הדברת קן צרעות מקצועית. בעזרת המדביר המקצועי שיגיע אליכם, תוכלו להיפטר מהקן. לא מומלץ לנסות ולבצע זאת באופן עצמאי. צרעות שמרגישות מותקפות משחררות חומרים הקוראים לחברותיהן והן עלולות לעקוץ אתכם. כמות גדולה של עקיצות היא סכנת זיהום אנפילקטי ואפילו מוות. 

איך מבצע המדביר את ההדברה?

מדביר צרעות מקצועי הוא מדביר שמכיר היטב את סוגי הצרעות שיש בארץ, יודע לזהות אותן ואיך לבצע את ההדברה שלהן. כשמדובר בקן הנמצא בתוך תריס גלילה, יש לבצע מספר פעולות חשובות.

  1. הגנה – לבישת חליפת מיגון שמונעת מהצרעות לעקוץ את המדביר. חליפת המיגון כוללת גם משקפי מיגון. 
  2. הכנת חומרי הדברה – על המדביר להכין את חומרי ההדברה, במקרה של צרעות מדובר בריסוס ושק יוטה אטום. 
  3. פירוק – פירוק של כל חלקי החלון כולל התריסים. מדבירים מנוסים יודעים לבצע את הפעולה הזו מבלי לגרום נזק לחלון או לתריס. 
  4. ריסוס קן צרעות – ריסוס כל חלקי הקן כדי להדביר צרעות חיות וביצי צרעות. הריסוס מתבצע על מנת שהמדביר יוכל לנתק את הקן ללא כל חשש. 
  5. ניתוק הקן – לאחר שכל הצרעות הודברו, ינתק המדביר את הקן מאזור החלון וירסס שוב את האזור כדי לוודא שאין שום צרעה שנשארה בחיים. 
  6. פינוי  הקן- הכנסת הקן לתוך השק האטום וזריקתו בפח האשפה הגדול של הרחוב. 

ראו גם: החלפת תריס גלילה

האם אפשר להדביר רק את הצרעות שיוצאות מהקן מבלי לפרק את תריס הגלילה? 

הדברה חלקית רק של הצרעות שיוצאות מהקן היא לא יעילה, שכן המלכה ממשיכה להטיל ביצים שעתידות להפוך גם הן לצרעות עוקצות. כדי להיפטר מהן באמת, חייבים להשמיד את כל הקן ולנתק אותו מהמקום. אם לא תעשו זאת, הקן רק יגדל ויגדל והצרעות ימשיכו את פעילותן המתחדשת בכל עונת הקיץ והאביב מחדש. אם שמעתם זמזומים או ראיתם צרעות, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא להזמין מדביר ויפה שעה אחת קודם. 

המאמר באדיבות חברת SOS הדברת צרעות