סגירת מרפסת: כל הדרכים לסגור מרפסת בצורה מקצועית בישראל

תיקון והחלפת תריסים במחירים הזולים בישראל! תבדקו אותנו!

להצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

המרפסת בארץ מהווה חלק חשוב בתכנון האדריכלי הישראלי וסביבה התפתחה תרבות פנאי שלמה וייחודית. השימוש במרפסות נפוץ במדינה בגלל האקלים הנוח של ארצנו ואורח החיים הישראלי שאוהב לארח ולבלות במרפסת שמזג האוויר מאפשר זאת.
רוב הדירות אשר נבנות בישראל כוללות מרפסת ואלו שלא, כוללות גינה. הישראלי הממוצע משקיע במרפסת חלק נכבד מזמנו בה הוא מארח אורחים, מארגן ארוחות ברביקיו, מארגן לילדים אזור משחקים, תולה כביסה ובונה סוכה.
החל משנות ה-50 נבנו דירות רבות עם מרפסת מקורה. וזאת כדי להגדיל את חלל הדירה ולנצל את המרפסת גם בחורף או לצורך הרחבת הסלון בעלי נכסים רבים הפכו את המרפסת גם לחדר שינה נוסף, רבים סגרו את המרפסות באמצעות תריסים ייחודיים הנקראים תריסול, וכך למעשה נולדה סגירת המרפסות בישראל.

מה ניתן להשיג כאשר אנו מבצעים סגירת מרפסת?

  • הגדלת חלל המגורים בבית
  • הפיכת המרפסת לחדר נוסף
  • סגירת המרפסת לצורך תכנון פינת אוכל רחבה ומפנקת
  • סגירת המרפסת לשם הגדלת הסלון
  • סגירת מרפסת לצורך שדרוג ערך הנכס

מהם היתרונות של סגירת מרפסת?

  1. הגנה על המרפסת מפני גשמים ורוחות עזות
  2. הגנה על המרפסת מפני אבק ולכלוך
  3. הגנה על המרפסת מפני חרקים
  4. הגנה על המרפסת מפני חום או קור

מהם הסוגים הנפוצים כיום לסגירת מרפסת?

בישראל כיום קיימים מספר שיטות לסגירת מרפסת אשר השימוש בהם מותאם לפי הצורך אותו בעל הנכס מעוניין לפתור. לדוגמא ישנם בעלי מרפסות אשר סובלים משמש עזה בשעות היום דבר אשר מונע מהם לנצל את המרפסת בשעות היום ובקיץ, דוגמא נוספת היא בעלי מרפסות אשר מעוניינים לרהט את המרפסת בריהוט יוקרתי ולהפוך אותה לחלל נוסף בבית ולכן הם מעוניינים להגן על המרפסת מפני קרני השמש העזות. להלן השיטות הנפוצות בארץ לסגירת מרפסות:

סגירת מרפסת זיפ עם מסכי זיפ - SOLID SCREEN

סגירת מרפסת זיפ

סגירת מרפסת עם מסכי זיפ מאפשרת לסגור את המרפסת באמצעות מסכי בד PVC דבר המאפשר הגנה מלאה מפני קרני השמש קיימים שני שיטות נפוצות בארץ האחת היא חשמלית והשניה ידנית. סגירה זאת מתאימה בעיקר לבעלי מרפסות אשר מעוניינים להגן על המרפסת שלהם מפני קרני השמש. במצב סגור יש חסימה כמעט מלאה מפני קרני השמש, והגנה על פרטיות המרפסת. בשיטה זאת מתקינים פרופילי אלומיניום בדפנות הקיר ופרופיל אלומיניום נוסף בכל 4 עד 5 מטר. הבד מתוח בין פרופילי האלומיניום ובזמן הסגירה נגלל לתוך מחסנית אשר שומרת עליו מעני הדיירים.

מחיר בשוק בין 700 שח ל 1,000 שח למטר מרובע

סגירת מרפסת זכוכית עם זכוכיות מקפלות

סגירת מרפסת זכוכית

סגירת מרפסת זכוכית באמצעות זכוכיות הזזה מתקפלות היא שיטה חדשנית ומינימליסטית המאפשרת שמירה על נוף פנורמי מלא ללא פרופילי אלומיניום וחוצצים החוסמים ומריעים לנוף גם כאשר המרפסת סגורה וגם בעת פתיחת הזכוכיות. בהתקנת זכוכיות הזזה מתקפלות (וילון זכוכית) מותקנים מסילות עשויות מפרופילי אלומיניום בתקרת המרפסת ועל המעקה (ניתן גם להתקין את המסילות על רצפת המרפסת או המדרגה הצמודה למעקה) בשלב השני מתקינים את הזכוכיות (אשר נתפסות עם פרופילי אלומיניום בקצוות עם גלגלים) על המסילות בתקרת המרפסת ועל המעקה (או הרצפה) הזכוכיות נעות על המסילות ונאספות לצד המרפסת בצורה מסודרת אשר לא מריעה בשום צורה לנוף גם במצב סגור וגם במצב פתוח. שיטה זאת מתאימה בעיקר לאלה אשר מעוניינים להפוך את המרפסת שלהם לחלל פרימיום עם נוף פנורמי ללא כל הפרעה ומעוניינים להגן על המרפסת מפני גשמים, רוחות וחרקים מעופפים. על החלונות ניתן להתקין וילונות וע"י כך לבצע הצללה מלאה במרפסת.

מחיר בשוק בין 1,500 שח ל 1,700 שח למטר מרובע

סגירת מרפסת עם חלונות

סגירת מרפסת עם חלונות היא שיטה זולה יחסית, בטוחה ומהירה הכוללת חלונות עם מסגרת אלומיניום אשר נעות על מסילות אשר מותקנות בין התקרה לבין המעקה. ניתן להשתמש בזכוכית מבודדת על מנת לשמור על הטמפרטורה בחלל.

מחיר בשוק בין 700 שח ל 1000 שח למטר

סגירת מרפסת עם תריסים

סגירת מרפסת עם תריסים היא אחת מהשיטות הותיקות המאפשרת הצללה בעיקר והגנה על פרטיות המרפסת. ביטה זאת בדיוק כמו שמתקינים תריסים על חלון רגיל אנו מתקינים את התריסים במרפסת בין המעקה לרצפה או למעקה המרפסת.

מחיר בשוק בין 600 שח ל 800 שח למטר

ראו גם: תיקון תריסים חשמליים

סגירת מרפסת עם ברזנט / יריעות פלסטיק PVC

השיטה הזאת היא הזולה מבין כל השיטות לסגירת מרפסת והפשוטה מכולם. מדובר על יריעות/ברזנט פלסטיק PVC המחוברות לתקרה ולמעקה. בשיטה זאת משתמשים ביריעות אטומות ויוצרים חלונות שקופים עם יריעות שקופות וניתן לשלב גם בד נגד יתושים ורוכסנים. לאחר ההתקנה של היריעות בתקרת המרפסת מותקנים רצועות על המעקה המאפשרים סגירה באמצעות רוכסנים או סקוצ'ים חזקים.

מחיר בשוק בין 300 שח ל 400 שח למטר מרובע

לסיכום:

ישנם מספר דרכים נפוצות לסגור מרפסת בישראל לפני שאתם בוחרים את השיטה אשר מתאימה לכם יש צורך לבדוק מהו התקציב שלכם לביצוע הפרויקט, ומה תרצו להשיג באמצעות סגירת המרפסת.
לתקציב נמוך ניתן לבצע סגירת מרפסת עם יריעות פלסטיק או תריסים
ובתקציב גבוה ניתן לבצע סגירת מרפסת זכוכית מתקפלת או עם מסכי זיפ חשמליים.