מתי צריך להזמין טכנאי תריסים חשמליים?

תיקון והחלפת תריסים במחירים הזולים בישראל! תבדקו אותנו!

להצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

כאשר המנוע של התריס החשמלי מפסיק לפעול או גורם לקצר חשמלי בבית, יש צורך להזמין טכנאי תריסים חשמליים. חשוב להבין שעבודה על המנוע של התריס ועל תקלות חשמל נלוות לא ניתן לבצע בעזרת כל כלבוניק שעבר קורס טכנאי הנדימן בסיסי. לטיפול בחשמל דרושה ההסמכה המתאימה ויש לוודא זאת מראש. במאמר זה נרחיב לגבי תקלות בתריסים החשמליים והטיפול המקצועי שניתן עבורם.

קורס טכנאי הנדימן 

כאשר מדובר על קורס טכנאי הנדימן חשוב להבין מה הוא כולל. התייעצנו עם אלמוג קינן ממכללת טכנולייב והוא מספר לנו שהקורסים הבסיסיים אינם כוללים הסמכת חשמל כול שהיא. קורסי טכנאים רגילים כוללים נושאים כמו, בטיחות בעבודה, טיפול בתקלות אופייניות במערכות המים, פריצה והחלפת מנעולים, צילינדרים ודלתות. עוד בקורסים אלו לומדים על המאפיינים של קירות גבס ובטון ואת השיטות לקידוח ותלייה עליהם.

תחומי הלימוד

במהלך קורס טכנאי הנדימן ההיכרות עם חשמל היא ברמה מושגית והמשתתפים לומדים להכיר את ההבדלים בין זרם ישר לחילופי, תפקידם של מפסקי פחת, אופן השימוש ברב מודד וכיצד לטפל בגופי התאורה. הנדימן אשר עבר קורס שכזה מוגבל מבחינת החוק והרגולציה לבצע עבודות חשמל בסיסיות בלבד ואין ביכולתו לתת מענה לכל התקלות שמאפיינים תריסים חשמליים.

תריסים חשמליים אמינים 

כאמור, במאמר זה אנו עוסקים בנושא של מתי צריך להזמין טכנאי תריסים חשמליים. באופן כללי, תריסים חשמליים אמינים נוטים להחזיק מעמד זמן רב ללא תקלות וחשוב לרכוש אותם מחברה מוכרת ולבדוק אם ישנה אחריות ולאיזו תקופה. כאשר אתם רוכשים תריסים חשמליים אמינים מומלץ בכל מקרה של תקלה או בעיה להזמין את הטכנאי של החברה ממנה הזמנתם.

טיפול של כל הנדימן

ישנם מספר תקלות נפוצות בתריסים חשמליים שאין צורך במומחה חשמל על מנת לפתור אותם. כאשר יש נתק בין השלבים או שהשלבים יצאו ממקומם והם תוקעים את התריס, ניתן להזמין כל הנדימן שעבר קורס טכנאי הנדימן בסיסי והוא יצליח לפתור את הבעיה. ההנידמן ינתק את השלבים הבעייתיים ויחבר אותם בחזרה למקומם בתוך זמן קצר.

תקלות חשמל ומנוע

הדבר מסובך יותר כאשר הבעיה היא חשמלית. במקרים רבים התריס תקוע למעלה וכל ניסיון להוריד אותו גורם לקצר חשמלי. כאשר המנוע הפסיק לפעול לגמרי או שהוא מגמגם, כמו גם כאשר התריס משמיע רעשים מוזרים בעת הפעלת המנוע או כאשר המנוע מאחר בתגובה ואינו מגיב למתג או לשלט באופן מידי, יהיה צורך להזמין טכנאי תריסים חשמליים המוסמך לכך.

הטכנאי יבצע בדיקה יסודית ומקיפה של המערכת, על מנת לאבחן אם הבעיה במנוע עצמו או במערכות החשמל בתוכו או באלו המובילות אליו. הפתרון שהטכנאי יציע תלוי במוקד של הבעיה, כאשר החלפת המנוע נעשית רק בלית ברירה. 

הזמנת טכנאי כאשר הבעיה חשמלית

לסיכום, טכנאי תריסים חשמליים מתמחה בטיפול במנועים אלו ועבר קורסי טכנאים הכוללים את ההכשרה וההסמכות הדרושות, על מנת לבצע את עבודות החשמל הדרושות לתיקון התריס. כאשר התריס החשמלי הפסיק לפעול והבעיה היא חשמלית ולא בשלבים או במסלול של התריס יש להזמין טכנאי תריסים חשמליים.