איך לבחור וילונות שמתאימים לתריסי וחלונות הבית?

תיקון והחלפת תריסים במחירים הזולים בישראל! תבדקו אותנו!

להצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אחד המפתחות המרכזיים של עיצוב פנים וסטיילינג מוצלחים באמת הוא הרמוניה בין כל המרכיבים השונים. במיוחד חשובה ההתאמה בין החלונות והתריסים לבין הווילונות שצמודים אליהם. בחירה מדויקת מבטיחה גם מקסימום אסתטיות וגם תנאים נוחים בכל חלל בכל שעות היממה מבחינת כמויות האור והאוויר בחדר. הטיפים בעמוד זה יעזור לכם לבחור נכון את הווילונות האידיאליים.

חלונות בלגיים במטבח – וילון ונציאני

חלונות בלגיים הפכו בשנים האחרונות לאופציה פופולרית מאוד. החלונות שהמאפיין הייחודי שלהם הוא תיחום פנימי, כלומר חלוקת הזכוכית לאזורים בגדלים שונות ובשלל צורות גיאומטריות, מתאימים גם לבתים עם עיצוב פנים כפרי, גם לדירות בעלות עיצוב מודרני וגם למראה רטרו. 

כשיש חלון בלגי במטבח, הווילון המומלץ הוא וילון ונציאני (שמוכר גם בשם תריס ונציאני). כשהמטבח מתאפיין בעיצוב כפרי ניתן לבחור באופציה של וילונות ונציאניים מעץ, ואילו למטבחים מודרניים מתאימים וילונות האלומיניום. בחירה מהותית נוספת היא של גודל השלבים כשפרמטר זה נקבע לפי גודל החלון.

וילון ונציאני הוא האופציה הנכונה גם עבור תריסי אלומיניום מכל הסוגים בזכות הוספת אלמנט החמימות.

תריסים חשמליים בסלון – וילונות רכים בגוונים בהירים

בחירת וילונות לסלון שיש בו תריסים חשמליים גדולים מחייבת תשומת לב הן לגוון והן לסוג הבד. המטרה בהרכבת הווילון היא לטשטש את המסיביות של התריס החשמלי ולייצר אווירה נעימה בחלל המרכזי של הבית. בהתאם כדאי להעדיף וילונות בהירים: וילון בגוון שמנת, וילונות אופווייט ובמקרים שבהם רוצים צבע מעט פחות בהיר ועם יותר נוכחות וילון בגוון מוקה בהיר הוא אופציה מעולה.

מבחינת הבד, בדים רכים ונשפכים יעשו את העבודה. סוג התפירה המומלץ הוא קונטרה פאלד, והאורך האידיאלי הוא מסמוך מאוד לתקרה ועד קרוב מאוד לרצפה.

חלון דריי קיפ בחדר שינה – וילון רומאי

לצד חלון דריי קיפ – כלומר חלון בעל מנגנון כפול שמאפשר גם פתיחה על גבי ציר (כמו חלון כנף) וגם פתיחה בהטייה (בדומה לחלון קיפ) – כדאי להרכיב וילון רומאי. הפשטות הנעימה לעין של הווילונות הרומאיים, שמתאפיינים בתפירה קלאסית ובגוונים ניטרלים, מתחברת מצוין לחלונות הדריי קיפ ובפרט זוהי אופציה נכונה לחדרי שינה שמבקשים לייצר בהם אווירה נינוחה.

תריסי גלילה ידניים בחדרי ילדים וחדרי עבודה – וילון סאן סטריפ

בחדרים שבהם מותקן תריס גלילה ידני – ובפרט חדרי ילדים וגם חדרי עבודה – מומלצים וילונות סאן סטריפ. הסיבה העיקרית לכך היא פרקטית: באמצעות וילון מסוג זה ניתן להשיג שליטה מלאה על כמות האור בחדר בכל נקודת זמן.

השליטה מושגת בזכות השילוב של שתי שכבות בד, האחת שקופה והשנייה אטומה. גלילת הווילון מאפשרת לשחק עם השכבות וכך להגיע לחפיפה הנכונה ביותר ביניהן – זו שתכניס פנימה בדיוק את כמות האור הרצויה. בחדר עבודה המטרה היא לרוב מניעת סינוור, ואילו בחדרי ילדים ותינוקות וילונות הסאן סטריפ מאפשרים את החשכת החלל לטובת שינה טובה יותר.